Pages

Sunday, May 15, 2011

Pengembaraan Jeff Dan Usop Part 9

'Brader,saya rasa kita x boleh guna la semua cadangan brader tu'

'Apa pasai pulak?'

'Semua x 'kamceng' dengan saya.Saya ada satu idea bernas'

Jeff buat pertama kalinya mengemukakan cadangan kepada Usop

'Macam ni brader,kita ambik batu,baling je la kat buah2 tu.Nantii dah jatuh kita kutip la.Amacam?'

'Laaa...betoi jugak.Pandai jugak hang ni,aku ingat bodo'

http://www.smileycodes.info
fine,memang i ni bodoh

'First sekali kita ambik batu yang sesuai dulu brader'


macam ni haa

'Haa baling la aku nak tengok sikit'

Usop menyuruh Jeff supaya membuat demonstrasi untuk mendapatkan buah2 diatas pokok itu.Jeff mengambil seketul batu dari sungai berhampiran.Dia memegang batu itu dengan kemas seperti seorang pembaling bola besbol profesional.

'Satu...dua...tiga!!'

'Zapp...'

Jeff membaling batu tersebut dengan yakin

'Tuk...tukk...tuk..'

Batu tersebut tidak mengenai buah tetapi melantun kerana terkena batang pokok.Si Usop yang memerhatikan peristiwa itu terus ketawa


'Hahahahahaha..bangang la hang ni'

Tanpa disedari sesiapa....

'Puk!!'

'ADOI!!!!!!!! ^@%#@^!@&*!!!'

Batu yang melantun tersebut berpatah balik lalu mengenai kepala Usop.


tadaa...

'Wargh!! Hang ni memang bangang,aku taboh hang!!'

'Erk sori la brader,x sengajew lew'

'Hang ni memang ditakdirkan lembab macam ni,hang tengok aku baling pulak'

Usop mengambil batu yang lebih besar.Kali ini hampir seberat setengah kilogram.Dia dengan keyakinan dan fokus membaling batu tersebut.

'Zasss'

Tiba2...
http://www.smileycodes.info
Alamak!



'Lari woi!!'

Usop telah memecahkan sarang tebuan hutan.Jeff sempat terjun kedalam sungai untuk menyelamatkan diri.Usop pula....

'Adoi,sakitnya!!x guna punya tebuan!! $^@!@&!%!&@@#!!!'

Selepas beberapa minit,keadaan kembali reda.Tebuan yang hangin tadi telah pun blah dari tempat kejadian setelah puas mengerjakan Usop.Jeff keluar dari sungai.

'Alamak brader,macam mana nak buat ni?'

'Hang boleh tanya lagi,kita keluaq dari hutan ni la,adoi'

Jeff yang terpinga-pinga terus mencari jalan pulang sambil mendukung Usop yang gemuk,x guna,berat tersebut.Usop kelihatan seperti amat menderita.

p\s:to be continued

No comments:

Post a Comment