Pages

Saturday, April 16, 2011

Fungsi Telefon Bimbit Part 2

'Banyaknya henpon Leman oii,mana hang ambik?'

'Guru besaq bagi,dia kata ni henpon2 yang kena rampas sejak sepuluh tahun lepas'


'Aikk,maju jugak budak2 kampung ni,ada henpon wooo'(berbisik sorang2)

'Dia kata yang cikgu boleh guna henpon2 ni buat bahan pengajaran'

'Erm,x pa la,hang pi duduk Leman'


http://www.smileycodes.info

guru besar nak perli i ke ape..


Lalu Cikgu Usin duduk di meja sambil memikirkan semula perbualannya dengan guru besar sekolah itu,Tuan Haji Endot Bustaman,atau nama glamernya Pak Dot dalam kalangan cikgu2 dalam sekolah...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~`


Beberapa hari sebelumnya...


'Saya x kira cikgu,saya x setuju kerajaan hantaq saya mai sekolah ni,saya nak pindah..waaa....'

'Hang ni Usin,cuba bawak bersabaq,baru sebulan hang jadi cikgu kat sini'

'Bukan saya x sabaq,cuma sini x macam apa yang pensyarah saya gambarkan dulu sebelum keluaq dari maktab'

'Apa yang penyarah hang gambarkan dulu?'

'Dia kata semua alat2 bantu mengajar macam laptop,LCD,whiteboard bla bla bla semua ada,tapi kat sekolah ni,apa pun x dak,wuuuu...dok pakai papan hitam lagi,dah la pakai papan hitam,duster pun x dak,sampai budak2 tu nak pinjamkan stokin depa yang 'wangi' tu nak buat duster sementara,perli saya ka apa cikgu?'


http://www.smileycodes.info
i dah x tahan la

'Ni Usin nak habaq kat hang,dulu masa saya muda2 dulu,mula2 jadi cikgu kena posting pi Sarawak hang tau,pagi2 pi naik sampan,hang kira bersyukur la dapat kat Kedah,tempat hang jugak'

'Tapi saya dok pekan,ni bukan luaq bandaq dah,ni hutan belantara.Silap2 Tarzan pun teringin nak hantaq anak dia mai belajaq sini,waaaaa...'

'Erm...dah2,hang berhenti menangis,buat malu betul.Cikgu mana boleh menangis,HAHAHAHA'


http://www.smileycodes.info

kita mesti cool,jangan nangis2,mari ikut i menari...

'Esok lusa saya dah nak mula topik baru,'Kemajuan Teknologi Dalam Kehidupan'.Tapi,semua benda x ada,macam mana saya nak jelaskan kat depa,LCD x dak,macam mana nak tunjuk gambaq henpon kat depa?Silap2 henpon pon depa x tau'

'Hehe,so masalahnya hang x ada henpon nak tunjuk la?

'Ada la,henpon saya sebijik,mana cukup'

'Haha,x apa,hang tunggu saja,saya boleh selesaikan perkara ni,sangat mudah sekali'

'Apa cikgu?Bagitau la'

"mana boleh,rahsia la,hehe'

http://www.smileycodes.info

ni rahsia i,nanti u tahu sendiri la,aww

'Nak rahsia2 pulak cikgu ni'

http://www.smileycodes.info

i x suke la orang nak rahsie2 dari i,menci tau

'x apa la Usin,hang boleh balik,fikir masak2 pasai keputusan hang nak tukaq sekolah tu,hehe'

Manap's Dictionary:

Depa=mereka

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

'Baru aku faham,ciss.Pak Dot ni'

http://www.smileycodes.info

sabo je laa Usin oii

p/s:will be continued

6 comments:

  1. well,haha.bkn smua org fhm slang kedah

    ReplyDelete
  2. aii boleh plak komen2 sini,ade notification ke? ;D

    ReplyDelete
  3. thanx 4low my blog ea...
    hit u back...
    btw jarang update ot jarang promo blog?..
    cuz tgk traffic cam xde je...
    sekadar pandapat...
    no offense yea...

    ReplyDelete
  4. yeah i know,kkdg 2 kita xtau org wusya blog kita,just dorg malas nk bagi respon

    ReplyDelete