Pages

Tuesday, April 19, 2011

Fungsi Telefon Bimbit Part 5

Rambutnya ditiup angin sepoi2 bahasa.Udara segar yang keluar dari ekon menyejukkan persekitaran biliknya.Kelihatan sepasang cicak sedang memadu asmara di dinding.Semut2 mengusung bangkai kaboi untuk dibawa masuk ke dalam lobang mereka.Zetti duduk di atas katilnya sambil termenung jauh memerhatikan pasangan cicak tadi...



oh my darling,jom kita kawin,hoho


'Syoknya jadi cicak,jeles aku'


http://www.smileycodes.info

nak jadi cicak,wuwuwuwu

'Tuk tuk tuk'




Pintu biliknya diketuk,lalu orang gajinya masuk untuk menyampaikan sesuatu...

'Cik Zetti,Encik Zack tunggu di luar nak berjumpa'

Manap's Dictionary:

kaboi=kumbang


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


'Baru sekarang u nak datang melawat i? Pergi la pejabat,habiskan keje2 u yang x pernah siap tu'

'Ala Zetti,bukan senang tau i nak mintak cuti semata2 nak jumpa u,u kena faham i busy'

'Semua tu alasan Zack.Lagi baik i kahwin dengan Usin anak tukang kebun i tu,hensem dari u'

'Apa?No standard la kahwin dengan orang macam Usin tu'

"So what?Dia ada banyak masa dengan i.U tengok cicak dua ekor tu,i jeles tau tengok dorang bahagia kat dinding bilik i'


lu x pandai tackle awek la Zack,tengok macam gua ni,hehe


'Erk?'

'Nanti i suruh u jadi Cicakman baru u tau'


who am i? i'm Cicakman

'Tapi tu iguana'

'Ahh,i x kisah pun,selama i jadi gelpren u,ape u bagi kat i?'

'Kasih sayang?'

'Blah r lu,kasih sayang apanya'

'Telefon bimbit yang canggih?'

'Setakat henpon 3310 (33 sekupang) buat apa..Memang la canggih,tapi canggih untuk 10 tahun yang lepas,blah la'

'Tapi u kena ingat,i tukar housing u tau'


from this



to this



http://www.smileycodes.info

x cukup lagi ke Zetti?hoho

'I hate u Zack ! I hate u! i x suka Coca-Cola!!'

'Dush!!'

Kedengaran bunyi pintu bilik diterajang kuat

'Siapa tu?'

Zetti kekasih gelapku,Abang Usin datang menyelamatkanmu

"Oh Abang Usinku yang hensem'


http://www.smileycodes.info

boleh jalan la lu Zack,Zetti aku yang punya


Zack yang menangis sambil mengelap hingus terus berlari meninggalkan mereka berdua kerana kecewa

'Hehe,oh Zetti,Abang Usin ada hadiah untuk Zetti'

'Wahh,Abang Usin ni romantik la,aww'

'Sebuah iphone untuk Zetti'

'Wahh!! I love u so much Abang Usin!!

'iphone dengan..'
...housing Coca cola'


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


'Wahh...tepukan gemuruh untuk kumpulan yang pertama!!'

Suasana riuh rendah menghangatkan lagi sesi lakonan murid2 kelas 1 Lembab...

'Kesimpulannya cikgu,kami ingin menyatakan bahawa,fungsi telefon bimbit salah satunya ialah dapat memikat awek,sekian terima kasih'


http://www.smileycodes.info

yelah tu..

'Budak2 sekalian,cikgu nak bagi pendapat.Walaupun lakonan tadi agak songsang dari tajuk asal,tapi cikgu rasa terhibur kerana watak Usin telah berjaya menjadi hero,HAHAHA'

'Booo...'

"Baiklah,kumpulan seterusnya!!'


p\s:to be continued....

17 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. tengok macam gua ni,"? cehceh dy,. okay2, cpat smbung !! BEZ2 !! dlm 1 entry, tulis bnyak lagi weh :D

    ReplyDelete
  3. hahaha lawak2, lps nih, presentation next group plak ke ? name kumpulannye ap plak ? haha

    ReplyDelete
  4. esok post bnyak lagi !! watak aq nk masuk jugak weh !! hahaha

    ReplyDelete
  5. nama nak letak apa kau?mira?amira?haha..cpt2

    ReplyDelete
  6. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  7. letak mira . bg watak utame !! chewah haha

    ReplyDelete
  8. ek eleh,yelah2..tpi wtak utama Leman ngn Cgu Usin,xley tuka dah,haha

    ReplyDelete